Viktig information till samtliga lag som har matcher kvar att spela i Utomhusserien 2020 10 november 2020

Korpen Malmö IF har nu fått besked om att vi nu blivit tilldelade tider som vi ansökte om för att kunna slutföra Utomhusserien 2020.

Vi kommer att spela på följande datum och arena;

Torsdag 19 november Mellanhedens IP

Lördag 21 november Mellanhedens IP

Söndag 22 november Mellanhedens IP

Aktuell matchkalender är uppdaterad 9 november 16:58

Samtliga lagledare ombedes att gå in och kontrollera i matchkalendern på vilken dag & tid ert lag skall spela på.

ATT OBSERVERA! VIKTIGT!
Matcherna kommer endast att genomföras om Region Skåne ändrar sitt beslut gällande råd &
rekommendationer att anordna träningar & matcher för personer som är födda 2005 & tidigare.

Nuvarande rekommendationer gäller fram till den 17 november.
När beslut om fortsatta restriktioner eller lättnader kommer att tas vet vi dags datum inte.
Korpen Malmö kommer att återkomma till er så fort vi vet vad Region Skåne tar för beslut.

GÄLLANDE AVGÖRANDE AV MATCHER
Om Region Skåne beslutar om fortsatt stängning av vår verksamhet så har Korpen Malmö IF
beslutat om att matcherna kommer att avgöras genom lottdragning.

Vi kommer dra lott i 1 /  X /  2 principen.

Vinnande lag tilldelas vinsten med 1-0
Vid Oavgjort resultat så fastställs slutresultatet med 0-0
Förlorande lag tilldelas förlust med 0-1

Lottningen kommer att direktsändas på vår FB sida någon dag under vecka 48
Vi återkommer med mer info & tid per mejl när lottningen kommer att anordnas.

Givetvis är ovanstående ett mycket tråkigt beslut att ta.

Men alternativet är att flytta alla 31 inställda matcher till våren
Och spela dom innan planerad seriestart för Utomhusserien 2021.
Detta alternativ är inte att föredra då en stor procent av lagen som spelar denna säsong inte kommer att medverka nästa säsong.
Att då boka upp plantider för matcher som eventuellt inte kommer att spelas gör att nästa Utomhusserie kommer att bli försenad i onödan.

Vi kan bara ödmjukt be om förståelse att det kvittar vilket beslut vi än tar så kommer det drabba våra medlemmar på ett negativt sätt.
Ovanstående beslut är det som ger minst besvär för den stora majoriteten av lagen.

Korpen Malmö IF har även beslutat om att om matcherna bli inställda så kommer lagen kompenseras fullt ekonomiskt för den inställda matchen.

KAN NI INTE SPELA PÅ DET NYA MATCHDATUMET?
Om vi får klartecken att spela matcherna men ert lag kan inte spela på utsatt matchdatum.
Då är det av yttersta vikt att ni meddelar Korpen Malmö detta så fort som möjligt.
Ert lag kommer att förlora matchen genom Walkover med resultat 3-0.
Ingen ordinarie W.O avgift på 600 kr kommer att tas ut om ni inte kan spela.
MEN! Om ni inte meddelar att ni inte kan spela så kommer Korpen Malmö att tilldöma er en smutsig W.O avgift på 1600 kr.
Ha respekt för era motståndare som kanske tar ledigt ifrån jobb, fixar med barnvakt osv och så kommer man på plats och så blir matchen inställd.
Meddela så fort som möjligt om ni inte kan spela genom att svara på detta mejl.

KOMPENSATION FÖR FÄRRE ANTAL MATCHER I UTOMHUSSERIEN
Då det rådande läget är mycket allvarligt för föreningens överlevnad så ber vi om mer tid att komma till beslut om hur vi gör med kompensation kring färre antal matcher än planerat gällande Utomhusserien 2020.
Styrelsens intention är att kompensera fullt ut för ej anordnade matcher.

Men med dom nya rekommendationer som vi blivit precis ålagda att följa så har vi hamnat i ett mycket svårt läge där vi måste vara mycket noggranna med att ta rätt beslut vid rätt tidpunkt.

Annars kan hela föreningens verksamhet hotas av akut likviditetsbrist.

Styrelsen kommer när dom fått reda på om det blir fortsatt stängning ta beslut om hur Korpen Malmö
kommer att kompensera våra lag, antingen genom reducerat pris på våra arrangemang eller i återbetald avgift.
Vi ber ödmjukast att ha tålamod i den för oss alla mycket komplexa situation som vi alla hamnat i.

Korpen Malmö IF
Tradition & Kvalité sedan 1927