Styrelsen har ordet 7 december 2020

Hej kära medlemmar

Hoppas allt är väl med er trots den svåra komplicerade tid vi lever i.

Styrelsen har i veckan noggrant gått igenom den ekonomiska situationen i föreningen och jobbat med olika scenarion beroende på när vi får sätta igång verksamheten igen.

I dagsläget med de nuvarande restriktionerna är det svårt att avgöra hur länge till verksamheten kommer vara på paus.

Vi hoppas givetvis på att kunna öppna upp snart igen men vi måste utgå från den fakta vi har i dag.

Vi i styrelsen bär det ekonomiska ansvaret för föreningen.
Vår största prioritet nu är att se till att vi överlever krisen och att vi har en verksamhet som kvarstår efter pandemin.

Med följande i bakhuvudet har styrelsen beslutat följande gällande kompensation av inställd verksamhet.

Vi kommer i första hand erbjuda er kompensation i form av ny aktivitet vilket vi hoppas att ni vill.

Ni kan också välja att stötta föreningen i denna extremt tuffa tid genom att efterskänka startavgiften som en hjälp på traven.

Vår intuition är att om ni inte vill något av ovanstående så ska ni få möjlighet till återbetalning. Återbetalning kommer då ske när verksamheten är uppe på full normal kraft igen och när vi inte riskerar att försätta föreningen i konkurs.

När detta är kan vi inte ge besked om av förklarliga skäl då ingen vet med säkerhet när allt är normalt igen.

Vår högsta prioritet är att vi skall kunna starta igång föreningens verksamhet med så kort varsel som möjligt och av den anledningen är det av största vikt att vi bibehåller vår väl inarbetade arbetsorganisation stark. För utan den så kommer vi ha en lång uppförsbacke när vi väl får sätta igång verksamhet igen.

Ni som medlem måste vara beredd på att det kommer ske förändringar och kompromisser,
detta för att vi måste vara förändringsbenägna i den komplicerade tid vi verkar i.

Vi jobbar givetvis för att göra det så bra som möjligt för dig som medlem med dom resurser och möjligheter vi har.

Vi tackar innerligt er alla för stöttande och uppmuntrande tillrop.
Det värmer våra hjärtan. Tillsammans står vi starka.

Vår verksamhetschef Ola Pettersson kommer senare i  veckan ut med mer ingående information till er medlemmar för respektive aktivitet.

Önskar er alla en fin vecka!
Var rädda om er!

Med varma hälsningar ifrån er styrelse,

Marie Wahlgren – Ordförande

Francisco Canabate – Vice ordförande