VIKTIGT MEDDELANDE! Korpen Malmö IF har beslutat sig om för fortsatt stängning av föreningen! 30 mars 2020

UPPDATERAD 2020-03-30, kl 10.52
Styrelsen har tagit beslut om vårens verksamhet med anledning av Corona Viruset

Korpen Malmö IF tar denna situation på högsta allvar! Våra medlemmars hälsa och säkerhet är prio 1!
Vi vill ta vårt ansvar och vara med i arbetet att inte sprida viruset i samhället.
Vi vill inte splittra föreningens medlemmar med att man måste välja vara med fast man är orolig.
Av den anledningen har styrelsen valt att ta tuffa och nödvändiga beslut.

I torsdags ( 26 mars) hölls ett extrainsatt styrelsemöte för att diskutera och ta beslut om föreningens verksamhet under våren.
Föreningen har flera seriespel och träningar igång samt träningar & tävlingar som planeras starta den närmaste tiden.
För att styrelsen skulle kunna ta ett beslut på goda grunder hade föreningschefen analyserat all verksamhet utifrån Folkhälsomyndighetens riskbedömningsverktyg
(för sammankomster som inte omfattas av regeringens förbud mot folksamlingar över 50 personer).

Varje verksamhet analyserades enskilt och utifrån det lämnades rekommendationer till styrelsen.
Beslutet om att fortsätta eller ställa in en enskild verksamhet var i slutändan styrelsens.

Styrelsens beslut är följande

• Pågående seriespel i Fotboll som spelas inomhus ställs in för säsongen. (gäller inomhusfotboll i kombihallen & på Hyllie Sportcenter)
  • All träning och gruppträning ställs in till den 13 april
  • Utomhusserierna 2020 är flyttade som tidigare meddelats till den 14 april
    Kansliet fortsätter arbetet med att förbereda och planera för att köra igång verksamheten med så kort varsel som möjligt.

För att understryka allvaret i den uppkomna situationen så beslöt även styrelsen att säga upp delar av personalen samt korttidspermittera kvarvarande.

Styrelsen kommer inom kort ha ett nytt styrelsemöte för att hantera frågan om hur föreningen ska hantera de ekonomiska aspekterna av de inställda verksamheterna.
Innan styrelsen har fattat ett beslut så kommer vi tyvärr inte kunna ge några besked kring hur eventuell kompensation för inställd verksamhet kommer se ut.
Vi ber er ha tålamod kopplat till dessa frågor.
Så snart vi har ett besked kommer vi ta kontakt med berörda medlemmar.

Vid frågor skicka ett mail till info@korpenmalmoif.se så försöker vi svara på era frågor så gott vi kan.

Korpen Malmö kommer att hålla sig uppdaterad & följa utvecklingen noggrant.
Styrelsen kan med kort varsel ta nya beslut.
Dessa beslut kommer vi att delge er genom hemsida / FB / Mejl.

Var rädda om er tills vi hörs och ses!

Korpen Malmö IF
Tradition & Kvalité sedan 1927