Viktig Information ifrån Korpen Malmös ordförande 13 augusti 2020

Hej kära medlemmar,

Vi hoppas ni haft en bra sommar hittills!
Vi förstår att det dyker upp frågor om inställda aktiviteter och där i bland kompensation av startavgifter.

Styrelsen tog beslut om att tillfälligt stänga verksamheten vilket var det enda rätta för er säkerhets skull.

Men pandemin som för många andra har drabbat föreningen hårt ekonomiskt.
Vi har inte haft några intäkter på flera månader men fasta kostnader som löpt på.

Som vi nämnt i tidigare skrivelse så hoppas vi givetvis på att kunna göra er medlemmar så skadeslösa som möjligt.

Men i dagsläget kan vi inte återbetala startavgifter för då går föreningen i konkurs.
Vi befinner oss fortfarande i pandemin och vi måste få chans till att komma på fötterna igen.

När ekonomin har stabiliserats kommer styrelsen att se över vad föreningen har för möjligheter till eventuell kompensation.

Styrelsen hoppas innerligt på er förståelse.

Vi behöver ert stöd nu mer än någonsin för att kunna behålla vår älskade förening.

Slutligen så känner vi oss taggade på att vi nu kunnat öppna igen och vill hälsar er alla varmt välkomna till höstens aktiviteter!

Har ni några frågor kring ovanstående så är det bara att skriva till mig så svarar jag så fort jag hinner.

marie@korpenmalmoif.se

Hälsningar från er ordförande