Uppdaterad information Utomhusserien 2021 (24 Maj) 24 maj 2021

Styrelsen har beslutat om att starta upp Malmö Korp Serier i Fotboll måndag 9 augusti.

Detta betyder att vi kommer anordna en lång serie med dubbelmöte även i år.
8 lags serier / dubbelmöte / 14 matcher per lag.

Vi har tidigare diskuterat om vi skulle starta upp en kortare serie redan i juni månad men styrelsen tog beslut om att inte göra så. Styrelsen grundar sitt beslut på att vi går in i semestertider (svårt att få ihop lag) samt så startar EM i herrfotboll inom kort. (Risk för många inställda matcher)

Men misströsta inte!

Korpen Malmö IF har beslutat om att kostnadsfritt anordna träningsmatcher i juni månad för alla lag som anmäler sig och betalar serieavgiften till årets serie.

Detta betyder att alla lag som anmäler sig och betalar och vill spela kommer ges möjlighet att spela träningsmatcher i juni månad.

Korpen Malmö kommer att öppna upp möjligheten att boka sitt lag för träningsmatch under vecka 22.

Korpen Malmö kommer att kunna erbjuda träningsmatcher för anmälda lag i perioden 7 juni – 23 juni.

Mer info hur man går tillväga för att boka sitt lag kommer inom kort.

Vad händer nu?

Korpen Malmö kommer nu att kontakta alla lagledare för anmälda lag och fråga om man vill vara med i höstens serie med dom förutsättningar gällande avgift och serietider vi kommer att kunna erbjuda.

Därefter kommer Korpen Malmö att börja fakturera alla anmälda lag som vill vara med.

Tänk på att anmälan är bindande så det är av största vikt att ni tillsammans inom laget verkligen bestämmer er för om ni vill vara med eller inte.

Mer info kommer att komma löpande.

Korpen Malmö IF
Tradition & Kvalité sedan 1927