Medlemsutskick v 9 26 februari 2014

1. Anmälan till utomhusarrangemangen löper ut söndag 2 mars

2. Öppen arena för lag som är anmälda till utomhusserien – boka träningsdag eller träningsmatch!

3. Sista anmälan till innebandycupen 8-9 mars går ut fredag 28 februari.

4. Vår öppna träning måbrafotbollen börjar 15 mars. Alla lirare är varmt välkomna!

5. Föreningen har haft årsmöte och bytt både namn och ordförande.

Månadsbrev februari 2014

1. Anmälan till utomhusarrangemangen löper ut 2 mars

Föreningen bjuder in till utomhusserie både klassisk (vanlig serie) och ungdomsserie. Vi bjuder även in till Bror Helgessons Minnescup som hedrar mannen som satt som ordförande i föreningen i 40 år. Anmälan görs via hemsidan.

2. Öppen arena för lagen anmälda till utomhusserien

Föreningen öppnar upp Mellanhedens IP en vecka för våra medlemmar. Inför utomhussäsongen ges alla lag chans till att vässa till spelet genom att boka in sig på en träningstid eller träningsmatch måndag-torsdag mellan kl 17-20 under vecka 12. Detta kostar laget ingenting. Önskar en att föreningen bokar en domare till träningsmatchen tillkommer dock domarkostnad.

Intresseanmälan kan göras per mail till ola@malmokorpenfotboll.com

3. Sista anmälan till innebandycupen 8-9 mars går ut på fredag 28 februari.

Föreningen har bjudit in till innebandycuper på Bellevuestadion 8-9 mars. Cuperna som erbjuds är dam, mix och herrcuper med sista anmälningsdag fredag 28 februari. Anmälan görs via hemsidan.

4. Måbrafotbollen startar äntligen upp igen – varmt välkommen 15 mars!

Efter alldeles för långt uppehåll startar vi upp vår populära måbrafotboll igen. Måbrafotbollen är en öppen spontanträning för våra medlemmar där fokus är på fotbollskärlek och gemenskap. Träningen hålls varje lördag kl 10-12 under vår- och höstsäsong. Under sommaren spelar vi oftare. Detta år erbjuder vi medlemmen att köpa ett årskort som innebär starkt rabatterat pris per tillfälle.

5. Korpföreningen Malmö Fotboll heter nu Korpen Malmö Idrottsförening

Efter ett årsmötesbeslut heter föreningen numera Korpen Malmö Idrottsförening. Namnet ska spegla att vi är en förening som vill erbjuda mer än fotboll. Årsmötet valde också fram en ny styrelse. Francisco Canabate (ordförande), Peter Abrahamsson (vice ordförande), Susanna Larsson (ledamot), Monica Thörnlund (ledamot), Stefan Lanza (ledamot) och Anders Söderberg (suppleant) önskas varmt lycka till under året.