Matchkalender klar samt annan viktig serieinformation gällande Utomhusserien 2019 27 mars 2019

Definitiv matchkalender är nu fastställd!
Matchkalendern gäller ifrån 27 mars 16:00.
Detta betyder att om du tittat före ovanstående datum och tid så måste du gå in och kontrollera eventuella ändringar som skett.

Förord
Snart är det dags för seriepremiär!
Det är 92:e året som vi anordnar våra populära 7 manna serier Utomhus
104 lag är anmälda (slutsålt!) och vi ser fram emot en fantastisk säsong tillsammans med er.
Detta är sista året som vi är kvar på vår hemmaarena Mellanhedens IP och av den anledningen är det ett väldigt speciellt år.
Vart vi spelar nästa år är fortfarande oklart då vi sitter i förhandling med kommunen om ny arena.

Matchkalendern är nu äntligen klar!
Det har varit en mycket tuff lottning då vi använt ett helt nytt lottningsverktyg.
Vi har tagit stor hänsyn till lagens önskemål och av den anledningen har vi i största möjliga mån undvikit spel på
Fredagar, Söndagar, Helgdagar samt när MFF har himmamatch.
En annan del som vi fått ta hänsyn till är att många lag även spelar matcher i våra inomhusserier under en period i april månad.
Detta gör att vissa lag med anledning av ovanstående får spela dubbelt under en kort period samt så kan det innebära att visa
lag inte får så många matcher i april.
Allmän info

För att arrangemanget skall bli så roligt och så bra som möjligt är det av största vikt att ni läser igenom nedanstående information.

KIT Tävlingsverktyg
Vi har ett helt nytt tävlingsverktyg detta året så det kan ställa till lite problem både för oss som administrerar samt för er deltagare.
Det kommer att ta ett litet tag innan vi alla är inkörda i det nya sättet att administrera våra serier.
Så det är bara att vara ödmjuk inför uppgiften och ha lite överseende ibland om det blir lite krångligt i början och att det kan ta lite extra tid.
När väl alla har blivit varma i kläderna så är vi 100% övertygade om att detta kommer bli ett enormt lyft för alla inblandade!
Registrering av spelare
Vid kontroll så har vi lagt märke till att det är många lag som inte registrerat spelare till sitt lag ännu.
Det är hög tid att göra det nu! Logga in på er sida och bjud in spelare till ert lag per e-post.

Spelarna som skall vara med i ert lag måste alltså anmäla sig själv och bli medlemmar i Korpen Malmö IF.

VIKTIGT!
Vi har ingen möjlighet att på plats precis innan matchstart hjälpa till med att registrera många nya medlemmar till ert lag!
Därför är det av yttersta vikt att ni ser till att anmäla alla spelare som skall vara med i god tid före match!
Under seriens gång så kan ni anmäla gränslöst med spelare till ert lag löpande.
Behöver ni hjälp med att registrera spelare?
Kontakta Amara Azeem
amara@korpenmalmoif.se

Ifyllande av matchrapport
VIKTIGT!
Samtliga lag skall fylla i matchrapport innan matchstart.
Matchrapporten finns digitalt på nätet.
Logga in i KIT och administrera ert lag snabbt & smidigt.
Ansvarig lagledare kan alltså anmäla spelare via nätet i god tid före match.

Behöver ni hjälp på plats så är det bara att gå till vårt sekretariat som finns på Mellanhedens IP.

Sekretariatet finns vid dörren med Korpen Skylten ovanpå.

Serieavtal
VIKTIGT!
För ett tag sedan så skickade vi ut ett serieavtal per e-post till samtliga ansvariga lagledare.
Avtalet skall noggrant läsas igenom och godkännas av dig som lagledare.
Vi saknar godkännande ifrån några lag! Kolla er e-post och ta del av avtalet

ATT OBSERVERA! AVTALET MÅSTE GODKÄNNAS FÖR ATT LAGET SKALL FÅ DELTA I SERIEN.

Behöver ni flytta match eller lämna W.O?
Kontakta ansvarig tävlingsledare Johan Canabate i så god tid som möjligt!
Johan Canabate
Matchledare Korpen Malmö Idrottsförening
Tlf: 0707-545653

E post: johan@korpenmalmoif.se

ATT OBSERVERA! Tänk på att det kostar pengar att flytta match & lämna W.O
För mer info gällande flytt av match & lämnande av W.O samt kostnader mm;

Lagledaremöte per telefon
VIKTIGT!
Tävlingsadministratör Guillermo Silva kommer att kontakta er på telefon fram till seriestarten.
Guillermos telefonnummer är 0704484592
Ni kommer att gå igenom saker som ni skall tänka på som lagledare.
I samband med detta samtal så har ni möjlighet att ställa era frågor & funderingar om kommande arrangemang.
Information om Slutspel & Serieförutsättningar

Vi kommer att presentera information om Slutspel & serieförutsättningar på måndag den 1 april.

Matchkalender & tabeller
Matchkalendern är klar och ligger nu ute på hemsidan samt på er personliga sida i administrationssystemet.
Ni hittar även matchkalender & tabeller här;

Kvitto till friskvård
Vill ni söka friskvård och behöver ett kvitto till er arbetsgivare?
Kontakta Amara Azeem så hjälper hon till med det : )
Epost: amara@korpenmalmoif.se

Träning inför Seriestarten? Vill ert lag spela ihop er? Spela träningsmatch?
Vi har fortfarande några tider kvar! Kontrollera vad som är ledigt här och boka här;

Korpen Malmö IF vill på detta sätt önska alla lagen lycka till i serien!

Tänk på… Att detta är inte VM i fotboll… Det är större än så…

Med idrottslig hälsning

Ola Pettersson