Matchkalender klar samt annan viktig serieinformation gällande Inomhusserien 2018-2019 10 oktober 2018

Förord

Snart är det dags för seriepremiär!
Det är 13:e året som vi anordnar våra populära 7 manna serier i Kombihallen.
24 lag är anmälda (slutsålt!) och vi ser fram emot en fantastisk säsong tillsammans med er.

För att arrangemanget skall bli så roligt och så bra som möjligt är det av största vikt att ni läser igenom nedanstående information.

* KIT Tävlingsverktyg
Vi har ett helt nytt tävlingsverktyg detta året så det kan ställa till lite problem både för oss som administrerar samt för er deltagare.
Det kommer att ta ett litet tag innan vi alla är inkörda i det nya sättet att administrera.
Så det är bara att vara ödmjuk inför uppgiften och ha lite överseende ibland om det blir lite krångligt i början och att det kan ta lite extra tid.

När väl alla har blivit varma i kläderna så är vi 100% övertygade om att detta kommer bli ett enormt lyft för alla inblandade!

* Serieindelning
Vi har delat in lagen i 2 serier.
Serie A & Serie B.

Vid förfrågan till samtliga lagledare så meddelade 18 stycken lag en lägre lagnivå och resterande 6 lag en högre lagnivå.
Med ovanstående som underlag så har vi gjort serieindelningen enligt nedanstående;

Serie A
3 Lag med Högre lagnivå
9 Lag med Lägre lagnivå

Serie B
3 Lag med Högre lagnivå
9 Lag med Lägre lagnivå

Serierna är alltså jämställda i lagnivå.
Notering: Serie A är således inte en högre nivå än Serie B.

* Registrering av spelare
Vid kontroll så har vi lagt märke till att det är många lag som inte registrerat spelare till sitt lag ännu.
Det är hög tid att göra det nu! Logga in på er sida och bjud in spelare till ert lag per e-post.
Spelarna som skall vara med i ert lag måste alltså anmäla sig själv och bli medlemmar i Korpen Malmö IF.

Om spelaren som skall anmäla sig spelar i Utomhusserien 2018 så skall personen i fråga välja förbetalt medlemskap.
Om spelaren inte spelar i Utomhusserien 2018 så skall spelaren köpa medlemskap i Korpen Malmö. (100 kr i medlemskap / år)

VIKTIGT!
Vi har ingen möjlighet att på plats precis innan matchstart hjälpa till med att registrera många spelare till ert lag!
Därför är det av yttersta vikt att ni ser till att anmäla alla spelare som skall vara med i god tid före match!
Under seriens gång så kan ni anmäla gränslöst med spelare till ert lag löpande.

Behöver ni hjälp med att registrera spelare?

Kontakta Amara Azeem
amara@korpenmalmoif.se

* Godkända skor

VIKTIGT!

Tänk på att inga skor med höga dubbar är tillåtna!

Endast skor med slät sula eller grusskor är tillåtna!
Tänk på att inga konstgrässkor är tillåtna!

§ 19. Fotbollsskor med långa dobbar är strängeligen förbjudna!
Endast inomhusfotbollsskor med slät sula samt grusskor med små dobbar är godkända.
Spelare som använder andra skor såsom grässkor samt skruvdobbar kommer att vägras spel i aktuell match.

Anledningen till varför skor med dubbar inte är tillåtna är att Konstgräsplanen är 15 år gammal och extremt sliten och sträv.
Vi har räddat många knän under årens lopp med ovanstående regel.

* Ifyllande av matchrapport

VIKTIGT!
Samtliga lag skall fylla i matchrapport innan matchstart. Matchrapporten finns digitalt på plats i Kombihallen.
Gå till funktionären som sitter vid ena långsidan så hjälper han er att fylla i matchrapporten på ett korrekt sätt.
OBS! Detta gäller samtliga lag!

* Serieavtal

VIKTIGT!
Inom kort kommer serieavtalet att skickas ut per e-post till samtliga ansvariga lagledare.
Avtalet skall noggrant läsas igenom och godkännas av dig som lagledare.
ATT OBSERVERA! AVTALET MÅSTE GODKÄNNAS FÖR ATT LAGET SKALL FÅ DELTA I SERIEN.

* Aktivt licensierade spelare

VIKTIGT!
Tänk på att inga aktivt licensierade spelare är tillåtna i detta arrangemang.
Spelare som spelat licensierad tävlingsmatch får således inte deltaga.
Detta gäller i hela serieperioden 20181015 – 20190515

VIKTIGT!

Behöver ni flytta match eller lämna W.O?
Kontakta ansvarig tävlingsledare Johan Canabate i så god tid som möjligt!

Johan Canabate
Matchledare Korpen Malmö Idrottsförening
Tlf: 0707-545653
E post: johan@korpenmalmoif.se

ATT OBSERVERA! Tänk på att det kostar pengar att flytta match & lämna W.O
För mer info gällande flytt av match & lämnande av W.O samt kostnader mm;

* Lagledaremöte per telefon

VIKTIGT!
Ansvarig tävlingsledare Johan Canabate kommer att kontakta er på telefon fram till seriestarten.
Johans telefonnummer är 0707-545653.

Johan kommer att gå igenom saker som ni skall tänka på som lagledare.
I samband med detta samtal så har ni möjlighet att ställa era frågor & funderingar om kommande tävling till Johan.

* Information om Slutspel & Serieförutsättningar
Ni hittar info om serieförutsättningarna & slutspelsinfo här;

* Matchkalender & tabeller
Matchkalendern är klar och ligger nu ute på hemsidan samt på er personliga sida i administrationssystemet.
Ni hittar matchkalender & tabeller här;

Korpen Malmö vill på detta sätt önska alla lagen lycka till i serien!