Korpen-bollresor 3 maj 2016

Är du sugen på att testa livet som bollsportare på varmare breddgrader? Korpen Malmö i samarbete med Springtime bjuder nu in alla bollspelare till en skön vistelse på härliga Algarvekusten i Portugal den 22-29 oktober 2016.

Välj mellan att vara borta fyra eller sju dagar. Under dagarna hinner vi med en fotbollsturnering en rackethlon beachvolleyboll och dessutom erbjuder vi massor av annan träning crossfit, löpning, dans yoga…och vet ni, det finns solstolar också!

Utmana Björkman i padeltennis och sätt en straff på Brolin

Med på resan finns, förutom en massa entustiastiska bollfantaster från hela landet, ett stjärnspäckat gäng bollprofiler. Vad sägs om att få skottips från Hanna Ljungberg, slå en straff på Tomas Brolin eller låta Jonas Björkman analysera din smashteknik.

korpenprofiler-1-468x230

Fotbollsturnering nere på plats

Under en av dagarna nere i Portugal kommer det anordnas en fotbollsturnering. Turneringen spelas i 7-mannalag(mixade). Du behöver inte få med hela laget utan du kan åka ensam eller med några kompisar då lagindelning sker på plats. Rackethlon spelas med tennis, pingis och padeltennis. Beachvolley spelas på, ja, beachen. Uppvärmning och nedjogg sker med fördel också på stranden…

Övrig träning

Förutom de planerade bollaktiviteterna så erbjuds ni ett smörgåsbord av andra aktiviteter under er vistelse i Portugal.

Några exempel: Tobias Karlsson, Let’s Dance, kommer hålla i danspass och Pär Johansson från Glada Hudik håller en fantastisk intressant föreläsning. Jörgen Kruth pushar er i Thaiboxning och Carolina Söderberg ger er ett inre lugn under sina yogapass. Totalt finns ett 20-tal instruktörer/föreläsare/funktionärer på plats som är med och håller i resan samt deltar i turneringarna på olika sätt.

Medlemsrabatt för korpare

Som medlem i Korpen Malmö har du 1000kr rabatt på resan till Portugal. Ange bokningskoden Korpen Malmö för att få del av rabatten.

Kostnad

För weekendresan 22-26 oktober betalar du som korpmedlem 8995kr (ord pris 9995kr) för del i dubbelrum. Flygen går från Kastrup och Arlanda.

För att stanna hela veckan 22-29 oktober betalar du som korpmedlem 11995kr (ord pris 12995kr) för del i dubbelrum. Flyg från Arlanda eller Kastrup.

Springtime