Inbjudan & information gällande Utomhusserien 2021 VÅR 7 april 2021

Bästa medlem!

Som vi tidigare meddelat så kommer Korpen Malmö IF att starta upp våra Utomhusserier 2021 i 2 etapper.

VÅRSERIEN
Planerad seriepremiär är satt till måndag 3 maj på vår helt nya hybridgräsplan på Lindängens IP.
Vi bjuder in till Herr & Damserier
8 lagsserie enkelserie 7 matcher per lag.
Serien kommer att spelas i maj & juni månad.

Sista anmälningsdag gällande Vår-serien är bestämd till söndag 25 april.

HÖSTSERIEN
Vi planerar att starta upp en ny serie i augusti där vi bjuder in till;
Herr & Damserier
8 lagsserier Dubbelserie 14 matcher per lag.
Serien kommer att spelas i perioden augusti till mitten av november.
All information gällande höstserien såsom speltider & kostnader kommer att delges i inbjudan som släpps måndag den 10 maj.

Sista anmälningsdag gällande Höst-serien är bestämd till söndag 27 juni.

Vid anmälan till Vår-serien så kommer det skickas ut en faktura per automatik ifrån vårt anmälningssystem.
På denna faktura kommer det stå 0 kr i serieavgift.
Bortse ifrån det utan det är avgiften som står i inbjudan som gäller.
Anledningen till varför vi gör så här att vi dags datum inte vet om vi kan starta upp den 3 maj.
Detta gör att matchantalet kan förändras och av den anledningen så kommer vi att skicka ut en faktura manuellt på rätt belopp i slutet av april istället.
Detta arbetssätt gör att föreningen och lagen sparar in mycket arbetstid om det skulle ske förändringar i rekommendationerna ifrån Folkhälsomyndigheten.

För dom lag som har innestående pengar för inställda tidigare arrangemang så kommer det ske en avräkning mot den nya avgiften.

Avslutande ord
Det är nog många av er som undrar varför vi startar upp våra serier redan nu i VÅR i dessa för oss alla osäkra tider.
Varför väntar vi inte till hösten när dom flesta förhoppningsvis blivit vaccinerade och smittorisken är lägre?
Anledningen är enkel i sig men i det stora hela väldigt komplex.
Korpen Malmö IF följer ju givetvis hur Skåneboll beslutar.
Skåneboll har beslutat om att sätta igång sina serier den 2 maj.
Som ni förstår så hade det sett väldigt konstigt ut om dom börjat spela men inte vi.

Konsekvensen hade blivit att vi blivit tvingade att avboka alla våra tider och det skulle innebära frågeställningar ifrån Fritidsförvaltningen både gällande behovet av plantider i framtiden men också ifrågasättande av riktade bidrag ifrån förvaltningen till föreningen.

I frågan gällande bidrag så gäller det även frågeställningar ifrån Tillväxtverket och andra statliga bidrag som vi mottar för tillfället.

Vi har full förståelse om det finns en tveksamhet ifrån lagen att sätta igång redan i vår och det är av den anledningen vi valt att dela upp serien detta året i en Vår-serie och i en Höst-serie.

Detta gör ju att alla lagen kan välja själv hur man vill göra utan att missa chansen att spela i våra serier 2021.

Vi kommer att vidta alla åtgärder som vi kan och Coronasäkra vårt arrangemang för att minska smittorisken så mycket som möjligt.

Korpen Malmö IF´s allra största önskan är att komma igång igen och få träffa er alla på Lindängens IP.
Vi är laddade och står beredda med öppna armar att välkomna er till den 94:e spelåret av Malmö Korp Serier i Fotboll.
Med idrottslig hälsning
Ola Pettersson

Föreningschef

För att komma till INBJUDAN & ANMÄLAN: KLICKA HÄR!

Har ni frågor och funderingar om serien?
Kontakta Amara Azeem
Epost: amara@korpenmalmoif.se