Information gällande Utomhusserien 2021

– Korpen Malmö IF –
– Viktig serieinformation gällande Utomhusserien 2021 –

Till alla anmälda deltagare

Vi börjar med det tråkiga men tyvärr nödvändiga i dessa tider.
Pandemin är tyvärr inte slut och vi måste göra allt för att minska smittspridningen.

Information hur vi kommer att hantera Coronaviruset.

Här kommer info hur vi kommer att arbeta för att minimera smittspridningen i våra arrangemang.

* Samtliga deltagare bör tvätta händerna på plats innan match.
Vi kommer att tillhandahålla handsprit som alla som skall deltaga bör tvätta sig med noggrant.

* Känner man symptom så skall man stanna hemma.

Den som är sjuk, även med mild symptom, får ej deltaga utan skall stanna hemma till och med 5 dagar efter tillfrisknande.
Vid bekräftad Covid-19 ska det dessutom ha gått minst 10 dygn sedan tillfrisknandet innan deltagande.

* Onödig trängsel skall undvikas före, under & efter match.

Ovanstående är givetvis inga garantier för ingen smitta kan spridas.
Men om alla hjälps åt och respekterar ovanstående, så gör vi alla gemensamt vad vi kan för att minimera smittspridningen i vår verksamhet och i samhället i stort.

Information om serieindelning & matchkalender

Vi har lottat in lagen i så jämna serier som möjligt utifrån dom önskemål man uppgav vid anmälan.
Var vänlig bortse ifrån Divisionsnamnet! Namnet på serien har inget att göra med vilken nivå serien är på.
Från och med nästa säsong så kommer vi att benämna serienamnen efter olika färger.
Detta för att slippa alla frågor vi får om nivå indelningen.

Matchkalendern är klar och ni hittar den i systemet ni blev medlem i.

Vi har försökt att i största möjliga mån uppfylla alla lagens önskemål om speltider.
Men som alla förstår så kan vi aldrig tillgodose alla lagens önskemål till 100 %.
90 % av alla anmälda lag ville spela på tidiga tider och det kunde vi givetvis inte uppfylla.

Vi har ingen möjlighet att ta hänsyn till Malmö FF´s hemmamatcher denna säsongen detta då vi har begränsat med plantid.
Vill man flytta match så är det enligt dom bestämmelser som finns kring flytt & w.o.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att anordna något slutspel detta året heller med anledning av den sena seriestarten vi tvingats till.

Allmän information
För att arrangemanget skall bli så roligt och så bra som möjligt är det av största vikt att ni läser igenom nedanstående information.

Registrering av spelare
Vid kontroll så har vi lagt märke till att det är många lag som inte registrerat spelare till sitt lag ännu.
Det är hög tid att göra det nu! Logga in på er sida och bjud in spelare till ert lag per e-post.
Spelarna som skall vara med i ert lag måste alltså anmäla sig själv och bli medlemmar i Korpen Malmö IF.
För att kunna vara bokningsbar till lagets matcher måste man bli medlem och betala sin medlemsavgift.

VIKTIGT!
Vi har ingen möjlighet att på plats precis innan matchstart hjälpa till med att registrera många nya medlemmar till ert lag!
Därför är det av yttersta vikt att ni ser till att anmäla alla spelare som skall vara med i god tid före match!
Under seriens gång så kan ni anmäla gränslöst med spelare till ert lag löpande.
Samtliga lagledare skall fylla i matchrapport innan matchstart.
Matchrapporten finns digitalt på nätet.

Ansvarig lagledare skall logga in i KIT och bjuda in spelare till aktuell match.
Ansvarig lagledare kan alltså anmäla spelare via nätet i god tid före match.

Behöver ni hjälp med ovanstående ?

Kontakta Susanna Larsson
susanna@korpenmalmoif.se
Arbetstid 08:00 – 17:00 måndag – torsdag
Behöver ni hjälp på plats så är det bara att gå till vårt sekretariat som finns på Lindängens IP.

Serieavtal

VIKTIGT!

Vi kommer att skicka ut ett serieavtal per e-post till samtliga ansvariga lagledare senare i dag tisdag 3 augusti.
Avtalet skall noggrant läsas igenom och godkännas av ansvarig lagledare.

ATT OBSERVERA! AVTALET MÅSTE GODKÄNNAS FÖR ATT LAGET SKALL FÅ DELTA I SERIEN.

Övrig information
Behöver ni flytta match eller lämna W.O?
För mer info gällande flytt av match & lämnande av W.O samt kostnader mm KLICKA HÄR!

Matchkalender & tabeller
Matchkalendern är klar och ligger nu ute på hemsidan samt på er personliga sida i administrationssystemet.

Matchkalender & tabeller i KIT KLICKA HÄR!
Matchkalender & tabeller på hemsidan KLICKA HÄR!

För mer information gällande våra tävlingsbestämmelser KLICKA HÄR!

TRÄNINGSMATCHER!
Vill ert spela träningsmatch innan seriestarten?
Som vi tidigare meddelat så har alla lagen fått möjlighet att spela träningsmatch inför seriepremiären.
Det finns 2 lediga tider nu på torsdag den 5 augusti klockan 18:00.
Vid intresse Kontakta Susanna Larsson genom att svara på detta mejl.

Kvitto till friskvård
Vill ni söka friskvård och behöver ett kvitto till er arbetsgivare?
Kontakta Amara Azeem så hjälper hon till med det!
Epost: amara@korpenmalmoif.se

Vi önskar alla lagen ett stort lycka till!
Med hopp om att det kommer bli en fin Utomhusserie!

Vi uppskattar i största möjliga mån att alla specifika frågor om serie mm går genom utsedd lagledare.

Korpen Malmö IF
Tradition & kvalité sedan 1927