Hjälp för Serieadministration

En liten lathund hur man administrerar sitt padellag.

Login till vårt Administrationssystem KIT
Klicka här

Medlemskap

Alla som ska spela i seriespelet måste vara medlemmar i föreningen, (ni är även försäkrade om det skulle hända något). Om ni vill lägga till fler personer i ert lag så gör ni så här.

1. Logga in på ditt konto i KIT
  2. Klicka på ditt lag i den vänstra menyn
  3. Längst ner på sidan finns en knapp med namnet “Bjud in”, klicka på den.
  4. Nu har du två alternativ
    1. Kopiera länken och skicka den till dina spelare. Tex via Facebook eller SMS
    2. Skriv in dina spelares e-postadresser direkt i rutan. Då skickas en inbjudan via mail.
  5. Klickar du istället på knappen “Ändra grupp” så kan du välja vilka som ska vara lagledare och du kan byta lagbilden.
  6. Då får er kompis ett mejl om att den ska skapa en profil och lösa ett medlemskap, och när den har gjort det blir personer kopplad till ert lag.

Bjuda in fler lagmedlemmar

När du bjuder in lagmedlemmarna till laget får varje spelare ett mail med en länk.
Länken använder dom för att ansluta sig till laget.
Det går att bjuda in lagmedlemmar löpande under säsongen, en bra grej om ni värvar under säsongen!

1. Logga in i KIT.
  2. Klicka på laget i vänstermenyn.
  3. Klicka på knappen Bjud in, den finns längst ner på sida
  4. Här finns två möjligheter att bjuda in spelare till laget;A, Du kan välja att dela en länk (till exempel via sociala media). Tänk på att alla som får länken har möjlighet att gå med i laget!B, Du kan skriva in e-postadress till den/de som ska bjudas in. Separera adresserna med kommatecken eller mellanslag
  5. Om du bjuder in genom e-postadresser skickar KIT ut ett mail med en länk. Lagkompisen klickar på länken för att komma till KIT, registrera ett konto och köpa medlemskap. När det är gjort kopplas lagkompisen till ert lag och du som lagledare kan se alla lagmedlemmar längst ner på er lagsida.

Lägga till fler lagledare

Som lagledare kan du lägga till fler lagledare som kan kalla till match, lägga in resultat, sköta närvaron

1. Gå in på er lagsida och klicka på knappen Ändra grupp längst ner på sidan.
  2. Under rubriken Lagledare, klicka på knappen Välj.
  3. Här syns de lagmedlemmar som är kopplade till laget och som har betalat medlemsavgiften. Välj den person som ska vara lagledare och spara genom att klicka på Ok.

Lägga till spelare till match

1. Logga in i KIT.
  2. Klicka på ditt lag i vänstermenyn.
  3. Klicka sedan på matchen i din kalender.
  4. Klicka på Boka in lagmedlem
  5. Välj dom spelare som du ska kalla till matchen genom att klicka på knappen Boka.
    Varje spelare får nu ett mail.

Observera att det inte går att boka in spelare om medlemskapet har gått ut för personen, eller om
spelaren inte har fyllt i alla obligatoriska uppgifter.

Rapportera resultat

1. Logga in i KIT.
  2. Klicka på ditt lag i vänstermenyn.
  3. Scrolla ner och klicka på den aktuella matchen.
  4. Klicka på knappen Rapportera resultat.
  5. Fyll i uppgifterna och spara genom att klicka på Spara ändringar.

Matchkalender & Tabeller

Ni ser alla era matcher och tabeller i vårt administrationssystem (KIT)
Klicka här för att komma till Matchkalender & Tabeller