NYHETSBREV NOVEMBER 12 november 2013

MEDLEMSUTSKICK V 46

– Korpen Malmö Fotboll – Nyhetsbrev november 2013 –

Innehåll

1. Obs viktigt! Nya bestämmelser från Riksidrottsförbundet gör att vi behöver fullständigt personnummer från alla medlemmar från och med 1 januari.

2. Fortfarande platser kvar till vinterns serier & cuper, först till kvarn!

3. Genom att ange Korpföreningen Malmö Fotboll när du spelar hos Svenska spel så kan du stötta föreningens satsningar på barn- och ungdomsfotboll.

4. Dags för slutspelscuper gällande Utomhusserien 2013.

5. Ännu ett fotbollsår är snart förbi. Vi tackar för året som gått och ber er fylla i en enkät om hur ni upplevt att spela fotboll hos oss.

6. Gilla oss på Facebook för att hålla dig uppdaterad på vad som händer i föreningen.

7. Gör arbetsplatsklassikern tillsammans med Korpen!

1.
Efter krav från Riksidrottsförbundet kommer Korpföreningen Malmö Fotboll från och med 1 januari 2014 att behöva lägga in

våra medlemmars fullständiga personuppgifter i administrationsprogrammet IdrottOnline vilket görs genom vårt medlemsregister.
Skillnaden från tidigare år är att vi behöver de fyra sista siffrorna i personnumret vilket lagledare framöver kommer behöva lägga in

när de registrerar sina spelare. Detta krävs för att vi ska kunna administrera föreningen samt söka olika bidrag.

En förändring vi gör till nästa år är att vi helt tar bort personnummer från matchrapporterna.
Det kommer alltså endast stå era namn angivet på matchrapporterna och era personuppgifter
finns bara i medlemsregistret som ingen annan än administratörerna har tillgång till.

Mer information om personuppgiftslagen (PUL) och kraven på behandling av personuppgifter finns här.
Mer information om PUL och IdrottOnline finns här.

Korpföreningen Malmö Fotboll har stor respekt för våra medlemmars integritet och lovar att handha uppgifterna varsamt och med största ansvar.

2.
För några veckor sedan gick en inbjudan ut till två cuper vi arrangerar på Bellevuestadion.
Korpen Malmö Fotboll vill erbjuda medlemmarna ett mervärde när utomhusserien är slut och arrangerar dessa två cuper i vinter.
Dessutom har vi 3 st platser kvar i Inomhusserien 2014 7 manna herrar.

Innebandycup för herrar, 4 utespelare + 1 målvakt. Endast 100 kr per lag.

Fotbollscup för damer, 4 utespelare + 1 målvakt. Endast 300 kr per lag.

Inomhusserien 2014 Herrar, 6 utespelare + 1 målvakt. Endast 5000 kr per per lag.

Inbjudan för ovanstående cuper finns  på hemsidan www.malmokorpenfotboll.com

3.
Svenska spel delar varje år ut 50 miljoner kronor till föreningar som ska gå till barn- och ungdomsverksamhet.
Du kan enkelt stötta Korpföreningen Malmö Fotboll genom att skaffa spelkort och ansluta dig till tjänsten som gör att du sponsrar föreningen varje gång du spelar.
På detta sätt kan vi få pengar till att starta barn- och ungdomsverksamhet i föreningen.

4.
Dags för slutspelscuper gällande Utomhusserien 2013!
Är ert lag kvalificerat och inte kan eller vill deltaga?
Då är vi enormt tacksamma om ni meddelar detta i god tid till undertecknad!
Detta för att vi vill ge andra lag chansen att deltaga i denna väldigt uppskattade
avslutningscup.

5.
Nu är säsongen över och vi vill veta vad ni medlemmar tyckte om våra arrangemang så vi kan göra ett ännu bättre arbete i fortsättningen.
En enkät kommer att skickas ut inom kort där vi ber er svara på frågor kring speltider, domare, kvalitet på material, kvalitet på planen etc.
Era åsikter är otroligt viktiga och kommer ligga till grund för styrelsens arbete framöver så vi skulle uppskatta om ni svarar på enkäten för att hjälpa föreningen bli bättre.

6.
Gillar ni det Korpen står för? Gillar ni våra serier och cuper? Gå då också in och gilla oss på Facebook!
Där läggs löpande information upp vad som händer inom föreningen samt fina bilder på vår verksamhet.
Ni hittar oss på http://www.facebook.com/malmokorpenfotboll

7.
Nu har du och din arbetsplats möjligheten att pröva något nytt tillsammans med Korpen, nämligen en arbetsplatsklassiker som är en variant av en Svensk Klassiker. Vi tar sträckorna från tävlingsmomenten i klassikern – cykling, simning, löpning och skidåkning- och placerar dem i din skog, i dina vatten och på dina vägar. Allt på dina villkor! Korpen hjälper dig att hålla formen och motivationen uppe hela året så att du och ditt lag passerar mållinjen i samtliga fyra delmoment.
Läs mer på www.korpen.se/foretag/arbetsplatsklassikern

Må så gott!