Viktig information gällande Neptuniskolans Sporthall 24 september 2021

Idrottsälskare!

Ännu en gång så har vi fått negativt besked ifrån Fritidsförvaltningen gällande tillträde till Neptuniskolan.
Problemet med sprinklerna kvarstår och tyvärr för oss så betyder det att vi blivit avbokade igen.

Vi har i kontakt med Fritidsförvaltningen fått besked om att detta ärende kan ta längre tid än vad dom först trodde.
Dock får vi inget besked om hur lång tid det kan ta.

Firman som gjort arbetet med sprinklersystemet har gått i konkurs.
Detta gör att det är enormt svårt att få någon annan firma att åta sig arbetet med kort varsel.

Med anledning av ovanstående så har Korpen Malmö beslutat sig om att försöka få ersättningstider för vår verksamhet i andra hallar i Malmö.
Detta görs i samarbete med Fritidsförvaltningen.

Vi måste dock vara beredda på att vi inte kan ersätta all inställd tid framöver med nya tider i andra hallar.
Detta beror på att inomhussäsongen är i full gång och många hallar är redan fullbokade.

Men vi lovar er att vi kommer göra vårt bästa för att det skall bli så bra som möjligt.
Men alla måste vara medvetna om att vi kanske måste ändra tid och dag ifrån ordinarie schema.
Det kan också bli så att vi endast kommer att kunna erbjuda 1 aktivitet i veckan.

Vi kommer givetvis att ersätta medlem ekonomiskt för inställda aktiviteter.
Mer info om det kommer att komma när vi fått full kontroll på situationen.
Fokus kommer den närmaste tiden att läggas på att ordna fram så många ersättningstider som möjligt.
Var god respektera detta! Vi kommer inte att svara på några frågor gällande ersättning för inställda aktiviteter tills vidare.

Vi återkommer med mer info så fort vi fått besked ifrån Fritidsförvaltningen om och när vi fått tider i andra hallar.
Således är all aktivitet inställd tills mer information meddelas.

Vi kan bara beklaga till det yttersta och vi hoppas att alla förstår att detta som hänt är utom vår kontroll.

Med idrottslig hälsning

Susanna Larsson