Matchkalender klar samt annan viktig serieinformation gällande Utomhusserien 2020 26 juni 2020

Notering: Matchkalender för Damserien är inte klar! Detta då vi väntar in ett lag till!
När det nya laget anmält sig så kommer vi att informera våra damlag om när matchkalendern är klar.

Förord

VI har gått igenom den värsta tiden i föreningens långa historia.
Vi har varit nere på 9 men tack vare er förståelse och tålamod så kan vi nu stolt presentera matchkalendern
för det 93: spelåret av Malmö Korp Serier i Fotboll.

Årets serie kommer dock att bli annorlunda än vad många av er är vana vid.
Med anledning av Corona & andra omständigheter som vi inte kan rå för
så har vi tvingats att komprimera serien till 14 omgångar istället för 22 omgångar.
Som vi tidigare meddelat så kommer föreningen inte att betala tillbaka några startavgifter utan vi kommer kompensera våra lag
med arrangemang istället. Vi håller bland annat på för fullt med att planera 2 fotbollscuper 2021.

Mer info om det kommer komma när vi fått en klar överblick av den ekonomiska skadan som drabbat oss på grund av Corona problematiken.

Om det inte var nog med Corona problemet så är det tyvärr så att den fotbollsplan som vi blivit lovade på Lindängen inte är färdigställd.
Detta gör att vi endast blivit tilldelade sena tider denna säsongen;

Mellanhedens IP

20:15
21:00

Lindängens IP

19:45
20:30

Detta är inget vi kan göra något åt! Förhoppningsvis så är planen klar till nästa säsong och då hoppas vi att vi kan erbjuda möjligheten med tidiga och sena matcher.
Vi hoppas på er förståelse för detta.

Den komprimerade serien kommer även att göra att vi inte kan ta hänsyn till MFF`s hemmamatcher samt så kommer vi inte att anordna något slutspel detta året.
Vi kommer även att vara mycket restriktiva med att flytta matcher detta året med anledning av att vi har blivit tilldelade mycket färre plantider denna säsongen.

Vi kommer att spela på 2 arenor denna säsongen, Lindängens IP samt på Mellanhedens IP.
Vissa matcher kommer att spelas på söndagar och dessa kommer att spelas på Lindängens IP.

Allmän info

För att arrangemanget skall bli så roligt och så bra som möjligt är det av största vikt att ni läser igenom nedanstående information.

Registrering av spelare

Vid kontroll så har vi lagt märke till att det är många lag som inte registrerat spelare till sitt lag ännu.
Det är hög tid att göra det nu! Logga in på er sida och bjud in spelare till ert lag per e-post.
Spelarna som skall vara med i ert lag måste alltså anmäla sig själv och bli medlemmar i Korpen Malmö IF.
För att kunna vara bokningsbar till lagets matcher måste man bli medlem och betala sin medlemsavgift.

VIKTIGT!

Vi har ingen möjlighet att på plats precis innan matchstart hjälpa till med att registrera många nya medlemmar till ert lag!
Därför är det av yttersta vikt att ni ser till att anmäla alla spelare som skall vara med i god tid före match!
Under seriens gång så kan ni anmäla gränslöst med spelare till ert lag löpande.

Behöver ni hjälp med att registrera spelare?

Kontakta Amara Azeem
amara@korpenmalmoif.se
0704-484588

Ifyllande av matchrapport

VIKTIGT!

Samtliga lag skall fylla i matchrapport innan matchstart.
Matchrapporten finns digitalt på nätet.
Logga in i KIT och administrera ert lag snabbt & smidigt.
Ansvarig lagledare kan alltså anmäla spelare via nätet i god tid före match.

Behöver ni hjälp med att registrera spelare till match?

Kontakta Amara Azeem
amara@korpenmalmoif.se
0704-484588

Behöver ni hjälp på plats så är det bara att gå till vårt sekretariat som finns på Mellanhedens IP & på Lindängens IP

Serieavtal

VIKTIGT!

Vi kommer att skicka ut ett serieavtal per e-post till samtliga ansvariga lagledare vecka 32.
Avtalet skall noggrant läsas igenom och godkännas av dig som lagledare.

ATT OBSERVERA! AVTALET MÅSTE GODKÄNNAS FÖR ATT LAGET SKALL FÅ DELTA I SERIEN.

Behöver ni flytta match eller lämna W.O?

För mer info gällande flytt av match & lämnande av W.O samt kostnader mm;

Matchkalender & tabeller

Matchkalendern är klar och ligger nu ute på hemsidan samt på er personliga sida i administrationssystemet.

Ni hittar även matchkalender & tabeller här;

Kvitto till friskvård

Vill ni söka friskvård och behöver ett kvitto till er arbetsgivare?

Kontakta Amara Azeem så hjälper hon till med det!

Epost: amara@korpenmalmoif.se

Då föreningen kommer att stänga ner för semester vecka 27-31 så kommer vi inte att ha full service under denna tiden.
Under vecka 32 kommer vi att ha full service igång igen! Och då kommer vi att hjälpa er med alla era frågor & funderingar inför seriestarten.

Korpen Malmö IF vill på detta sätt önska alla lagen lycka till i serien!
Och givetvis… Ha en riktigt skön sommar!

Med idrottslig hälsning

Ola Pettersson