En legend inom Korpen Malmö har gått ur tiden… 23 mars 2015

Utomhusserien 2015 startade vi med en tyst minut för att hedra korplegenden Leif Arne Jarl

Korpen Malmö vill på detta sätt hedra en av dom stora legenderna i Korpfotbollen i Malmö.
Vi skänker en extra tanke till Monica.

Följande minnestext är skriven av Team Falcon´s målvakt Peter Le Veau

Leif Arne Jarl

1946-2015 Jalle

Huunt e de me di!?

Det är match på ……

Med denna härliga början inför över 1000matcher i Handboll och Fotboll under mer än 40år kan en relation kanske sammanfattas.
Vi är väldigt många som fått samma samtal en fredag kväll under många år alltid serverat med samma goda humör och en liten historia ur livet.

Jalle höll rätt på ”Pågarna” Monika höll rätt på Jalle (och tur var nog det).

En stor personlighet som med stort hjärta har givit av sig själv till väldigt många. Vågar göra mig till tals för alla som spelat i Malmö HP (grunden till Malmö HK)
och Team Falcons (som gott under flera namn) och konstatera att vi alla har mist en vän och förebild.

Malmö småklubbs och korpvärld har mist en stor personlighet som färgat vår kära idrottsvärld i en liten gladare nyans.

Jalle på sin favorit pub, Vagabond, en öl till Tack!

JallebildTyst minut Jarl

Tack för att du var som du var!

Vi kör en säsong till, Team Falcons framåt i flock! (Jalles special taktik)

Keeper