iKlinik och Korpen Malmö Idrottsförening i nytt samarbete 26 mars 2014

Korpen Malmö Idrottsförening har ett samverksansavtal med iKlinik vilket innebär följande för våra medlemmar:

– Tid för diagnostik inom en vecka

– Vi har en klubbansvarig sjukgymnast för en direktkontakt

Besöket kostar 200 kr och går på högkostnadskortet. Besöket är gratis för den som är under 18 år.

Kort om iKlinik från deras hemsida

Athletic Support startades 2004 och bytte namn till iKLINIK – Idrottsmedicinsk Klinik 2011 i samband med att vi öppnade i  nya lokaler på Klostergården i Lund. Inom Athletic Support arbetade vi i huvudsak med elitklubbar och elitsatsande individer men ville i och med öppnandet av iKLINIK ge alla möjlighet till specialicerad sjukgymnastisk kompetens under det nationella högkostndsskyddet.

Vårt mål var tydligt. Vi ville utveckla. Vi ville tänka nytt. Framförallt ville vi förändra vården som är idag och att hög kompetens skall vara tillgänglig för alla utan långa väntetider.

Med mer än 10 års erfarenhet och 9 sjukgymnaster på våra kliniker kan vi ta emot klienter med korta väntetider. Naturligtvis under det nationella högkostndsskyddet.

För att snabbast uppnå bästa behandlingsresultat har iKLINIK utarbetat en unik 3-stegsmetod med diagnostik, behandling och rehabilitering.

Se mer information på deras hemsida http://www.iklinik.se/

Kliniken ligger på Lorensborgsgatan 3 i Malmö och på Virvelvindsvägen 4 D i Lund .